Erektilna disfunkcija – liječenje impotencije

Poliklinika Grubišić urologija dermatologija ultrazvuk Zagreb

Sve više muškaraca ima problem s potencijom koji se javlja u sve ranijoj dobi. Obrada problema s potencijom zahtjeva razgovor i lociranje eventulanih problema u životu i braku koje mogu dovesti do tog stanja.

Naravno radi se obrada svih mogućih organskih uzroka impotencije kao što su krvne pretrage i Color doppler penisa s aplikacijom prostaglandina radi uspostavljanja erekcije.

PDE5 inhibitori

Inhibitori fosfodiesteraze 5 je skupina lijekova koji se koriste u liječenju erektilne disfunkcije.

Navedeni lijekovi ne mogu uzrokovati erekciju bez spolnog podražaja.

Postoje 4 skupine lijekova :

• Sildenafil
  • Tadalafil
  • Vardenafil
  • Avanafil

Sve navedene skupine na jednak načini pomažu u liječenju i postizanju erekcije. Koji je lijek najbolji za vas ovisi o osobnim potrebama za brojem spolnih odnosa te osobnom iskustvu s učinkom pojedinog lijeka.

S obzirom na učestalost erektilne disfunkcije na tržištu se nalaze mnogi preparati koji se reklamiraju da pomažu u liječenju erektilne disfunkcije no mnogi od njih mogu biti i štetni ako ne samo neučinkoviti.

Prije uzimanja lijekova za ED trebate se posavjetovati s vašim urologom.

Nuspojave PDE5 inhibitora su glavobolja, svrbež, kongestija nosa i vrtoglavica. Također kod nekih se mogu javiti promjene u vidu te bol u mišićima. Sve nuspojave se povlače nakon prestanka uzimanja lijeka.

PDE5 inhibitori nisu preporučeni kod pacijenata koji uzimaju lijekove na bazi nitrata.

SWT terapija udarnim valom

U liječenju vaskulogene erektilne disfunkcije se iznimno uspješnim pokazala terapija udarnim valom. Terapija se sastoji od tretmana tijela penisa udarnim valovima što uzrokuje poboljšanu vaskularizaciju i prokrvljenost penisa.

Liječenje se sastoji od 8 tretmana koje se u prosjeku izvode jednom tjedno.

Vakuum uređaj za erekciju

Vakuum uređaj je duguljasti uređaj koji dolazi sa silikonskim ili gumenim prstenom te služi za postizanje i održavanje erekcije.

Vakuum uređaj se koristi kod neučinkovite farmakoterapije s PDE5 inhibitorima ( tablete za erekciju).

Uređaj se stavlja oko penisa te se s pomoću pumpe evakuira zrak iz cilinfra što uzrokuje povećan dotok krvi u penis što uzrokuje erekciju.

Nakon postizanja erekcije potrebno je staviti silikonski prsten na korijen penisa kako bi se spriječilo oticanje krvi iz penisa odnosno gubitak erekcije.
Prsten se ne smije držati duže od 30 minuta na penisu da bi se izbjegle moguće posljedice na kožu penisa.

Intrakavernozne injekcije

Intrakavernozne injekcije su terapijska opcija za liječenje erektilne disfunkcije gdje se aktivna tvar aplicira direktno spužvasto tkivo penisa radi širenja krvnih žila.

Mnogim muškarcima injekcija u penis zvuči strašno no većina nakon edukacije i primjene shvati veću dobrobit terapije u odnosu na malu inzulinsku injekciju.

Aktivna tvar- alprostadil širi glatke mišiće krvnih žila penisa te uzrokuje erekciju za 10-15 minuta nakon aplikacije bez spolnog podražaja.

Za provođenje terapije potrebna je edukacija za aplikaciju koju će provesti vaš urolog, u većini slučajeva educira se i partnerica.

Mjesto aplikacije je vrlo važno. Aplicira se pri korijenu penisa te sa strane penisa što je bitno da se ne ozljede živci ili uretra. Nakon aplikacije potrebno je lagano pritisnuti mjesto uboda da bi se spriječilo oticanje. Erekcija se može očekivati kroz 10 do 15 minuta.

Intrakavernozne injekcije nisu preporučene kod alergija na aktivnu tvar te kod pacijenata koji su na antikoagulantnoj terapiji.

Bol u penisu je jedna od nuspojava koja se javlja kod 1 od 10 injekcija no bol obično prestaje s prestankom erekcije.

Najozbiljnija nuspojava je prijapizam što je trajanje bolne erekcije dulje od 4 sata, što može dovesti do ishemije i propadanja glatkih mišića penisa.